Samorządy chcą przywrócenia linii kolejowej 212. Na razie korzystają z niej tylko stowarzyszenia drezynowe

Samorządy z powiatów słupskiego i bytowskiego chcą reaktywacji linii kolejowej 212. To nieczynna dziś trasa łącząca Korzybie i Bytów. Samorządowcy chcą, by jej modernizacja została przeprowadzona w ramach rządowego programu Kolej Plus. – Bytów jest miastem powyżej dziesięciu tysięcy mieszkańców, doskonale wpisuje się w ten program. Wiadomo, że na odcinku Bytów – Lipusz jest przygotowywane studium wykonalności, ale nam wszystkim zależy, żeby ta linia nie kończyła się na Bytowie, tylko była czynna do Korzybia. Ona ma potencjał i chcemy to wykorzystać, nie tylko do przewozów pasażerskich, ale również towarowych – mówi burmistrz Kępic Magdalena Majewska.

TURYSTYCZNA LINIA

Linia 212 jest obecnie wykorzystywana wyłącznie turystycznie przez stowarzyszenia drezynowe ze Słupska i Bytowa.

– Lekki szynobus mógłby przejechać nawet teraz, choć oczywiście brakuje fragmentu torów rozkradzionych przed laty. Trzymamy kciuki za modernizację tej linii, bo ona dałaby zupełnie nowe możliwości rozwojowe tej części regionu. Bytów i część powiatu słupskiego to obszary województwa pomorskiego, zupełnie wykluczone kolejowo. Oczywiście doceniamy to, co dzieje się z modernizacją linii 405, ale linia 212 daje możliwość bypassu w razie dużej modernizacji linii 202 Słupsk – Gdynia, czy jakiejś dużej awarii lub wypadku. Dodatkowo tworzy nowy korytarz transportowy przez Bytów w kierunku Trójmiasta – mówi Piotr Kozłowski ze Słupskiej Powiatowej Kolei Drezynowej.

Ostatni pociąg w ramach regularnych połączeń pasażerskich oficjalnie przejechał nią 1 sierpnia 1999 roku.

Przemysław Woś/pOr

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj