Wpływ sondaży na końcowy wynik wyborów. Socjolog: „Część z nich jest stworzona pod konkretnych kandydatów”

Miesiąc, a nawet dwa miesiące przed wyborami publikacja sondaży powinna być zakazana. Chciałbym takiego rozwiązania – mówi socjolog i psycholog Maciej Maraszkiewicz. Według gościa miejskiego programu Radia Gdańsk sondaże mają zbyt wielki wpływ na sam wynik wyborów.


– Wiele sondaży jest różnie robionych. Nie twierdzę, że wszystkie, ale część z nich jest stworzona pod konkretnych kandydatów. Ja się sondażami nie sugeruję, nie biorę ich pod uwagę, ale jest znaczna część osób, która bierze – mówił Maciej Maraszkiewicz. – Mogą one wpływać na to, że akurat na tego kandydata nie pójdziemy głosować, ponieważ według sondażu nie ma szans. Po co oddawać na kogoś głos, skoro badania pokazują, że nie wygra. To często demobilizuje część elektoratu – stwierdził.

Psycholog i socjolog był gościem miejskiego programu Radia Gdańsk Studio Słupsk 102 FM.

Całej rozmowy można posłuchać tutaj:

 

 

 

Przemysław Woś/ako

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj