Czy „berlinka” powinna być drogą ekspresową? Poseł Aleksander Mrówczyński: „To poprawiłoby rozwój regionu”

– Droga krajowa numer 22, czyli tak zwana „berlinka”, docelowo powinna być trasą kategorii S, czyli ekspresową – uważa poseł Aleksander Mrówczyński. Polityk Prawa i Sprawiedliwości podkreśla, że inwestycja byłaby bardzo kosztowna, ale w perspektywie 10-15 lat taka modernizacja trasy powinna nastąpić.

– Ta trasa poprawiłaby rozwój regionu. Zdaję sobie sprawę z kosztów takiego przedsięwzięcia, ale na pewnych odcinkach to powinna być trasa ekspresowa, przynajmniej w znacznej części od Braniewa do Człuchowa, może trochę dalej. Na pewno musimy ją rozbudować choćby do standardu 2+1, czyli poszerzyć. Rozmawiałem o tej sprawie z panem wiceministrem Weberem, obiecał przyjrzeć się możliwościom inwestycyjnym w sprawie drogi krajowej numer 22  – dodaje Aleksander Mrówczyński.

NA RAZIE BĘDZIE MODERNIZACJA I ROZBUDOWA

Na razie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku na terenie województwa pomorskiego będzie modernizować i rozbudowywać drogę krajową numer 22 na odcinku kilkudziesięciu kilometrów. Największe prace będą prowadzone pomiędzy Czerskiem a Chojnicami, w okolicach Starogardu Gdańskiego i Malborka.

GDDKiA w Gdańsku na pewno przebuduje odcinki łączące Starogard Gdański i Swarożyn, Cisy i Malbork, trzykilometrowy odcinek między Buszkowami a granicą województwa, 22,5-kilometrowy odcinek Czersk – Chojnice oraz trasę Knybawa – Gnojewo (10,5 km), a także trasę łączącą Królewo Malborskie z granicą województwa (10,5 km). Powstanie też koncepcja programowa obwodnicy Starogardu Gdańskiego, a trasa zostanie zrealizowana w trybie „zaprojektuj i wybuduj”.

Całej rozmowy z posłem Aleksandrem Mrówczyńskim można posłuchać tu:

Przemysław Woś/MarWer
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj