Kolejowe inwestycje za drogie. Niepewna przebudowa dworca w Słupsku i trasy do Lęborka

(Fot. Radio Gdańsk/Przemysław Woś)

Na ponad 3,5 miliarda złotych oszacowali wykonawcy koszt przebudowy stacji kolejowej w Słupsku oraz modernizację linii do Lęborka. PKP PLK otworzyły koperty w przetargach na obie inwestycje.

Kolejowa spółka chciała wydać na te cele odpowiednio 710 mln i 1,9 mld zł. To miliard mniej, niż zaoferowali wykonawcy. PKP Polskie Linie Kolejowe na razie nie zdecydowały, czy wobec wyższych od zaplanowanego budżetu ofert przetarg unieważnią, czy też zdecydują się na powiększenie kwot na obie inwestycje.

A zadania są duże, bo na stacji w Słupsku obejmują przebudowę peronów, budowę nowych wiaduktów i mostów oraz powstanie nowych przystanków w Siemianicach i Kobylnicy, centrum sterowania ruchem oraz dobudowanie drugiego toru na linii Słupsk-Lębork, czyli w odległości około 50 km. Stacja w Słupsku ma również zostać tak przebudowana, by było od razu dostosowana do dwóch torów w kierunku Trójmiasta i Szczecina. Inwestycja ma zostać wykonana do roku 2026.

PRACE RUSZYŁY

W Słupsku trwa już budowa przedłużonego tunelu pod stacją kolejową. Inwestycja będzie kosztować około 10 mln złotych. PKP SA chcą też rozebrać obecny budynek dworca kolejowego i zbudować nowy obiekt.

Przemysław Woś/pb

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj