Rok bez stacji kolejowej w Słupsku. Największa przebudowa, to gigantyczne utrudnienia

(fot. Radio Gdańsk/Przemek Woś)

Nawet ponad rok stacja kolejowa w Słupsku może być wyłączona z użytkowania dla pasażerów. To efekt dwóch dużych inwestycji, które będą prowadzone w tym miejscu: budowa nowego dworca oraz przebudowa stacji kolejowej. Michał Szymajda, dziennikarz branżowego portalu Rynek Kolejowy podkreśla, że trzeba się liczyć z dużymi utrudnieniami dla pasażerów przez dłuższy czas, w tym komunikacją zastępczą ze Słupska do Jezierzyc. 

-To jest bardzo duża inwestycja obejmująca między innymi most na Słupi – mówi w rozmowie z Radiem Gdańsk Michał Szymajda. – On musi być rozebrany i zbudowany od nowa. Wiem o planach by stacją węzłową na ten czas były Jezierzyce, które się do tego idealnie nadają. Może uda się wydzielić jeden, dwa tory w Słupsku i próbować tu dojeżdżać, ale zakres tej inwestycji jest tak duży, że wątpię, by to się udało -dodaje.

Przebudowa stacji kolejowej w Słupsku ma kosztować 690 mln złotych, a budynku nowego dworca około 55 mln złotych. Inwestycje mają w sumie potrwać trzy lata.

NOWA STACJA PKP 

PKP PLK wybrały już wykonawcę prac. To firma Torpol, która ma zrealizować prace na stacji Słupsk za 691 mln złotych. Inwestycja ma być gotowa w trzy lata od podpisania umowy. Roboty mają polegać na przebudowie samej stacji oraz zmianie układu torowego. Podwyższone i zmodernizowane zostaną trzy perony z zachowaniem ich historycznego charakteru, czyli wiat i kiosków pochodzących z początku istnienia słupskiej stacji. Co ważne, obiekt ma zostać wyposażony w system informacji pasażerskiej oraz windy ułatwiające dostęp osobom z ograniczonymi możliwościami poruszania się.

NOWE WIADUKTY KOLEJOWE

Co więcej, powstać ma też Lokalne Centrum Sterowania Ruchem. Ponadto już poza stacją powstać ma nowy most na rzece Słupi, nowy wiadukt nad ulicą Szczecińską, a także drugi peron na przystanku w Kobylnicy. W ramach inwestycji zostanie dobudowany też drugi tor na linii 202 na długości około 6,5 km, co pozwoli na realizację kolejnego zadania, którym będzie budowa drugiego toru na odcinku do Lęborka, a później Wejherowa i Gdyni Chyloni.

PKP SA z kolei będzie budować nowy dworzec kolejowy w Słupsku. Koszt to 55 mln, a wykonawcą będzie firma Budimex. Na początek zostanie postawiony dworzec tymczasowy, a później zburzony obecny obiekt i postawiony nowy.

Posłuchaj rozmowy z Michałem Szymajdą z Rynku Kolejowego:

Przemek Woś/ar

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj