Aplikacja do wirtualnego zwiedzania Słupska, bransoletka basenowa, która zaalarmuje, kiedy użytkownik zacznie tonąć, maszyna wiatrowa i gra, w której buduje się elektrownie wodne zamiast nieekologicznych kotłowni. Młodzież z Zespołu Szkół „Elektryk” w Słupsku pomysłów ma sporo. Najciekawsze zaprezentowano na szkolnej auli nauczycielom, uczniom i pracodawcom z regionu.
Przegląd innowacyjnych pomysłów pod nazwą „Młodzi projektują” słupskiego Elektryka zorganizowano po raz pierwszy. W auli szkoły przy ul. Szczecińskiej pokazano dziesięć najlepszych zrealizowanych projektów, które z powodzeniem mogłyby zaistnieć na rynku.
– Taki jest zamysł tego wydarzenia – mówi w rozmowie z Radiem Gdańsk, Aldona Pląska, dyrektor Zespołu Szkół „Elektryk” im. Noblistów Polskich w Słupsku. – Chcemy tu zaprezentować pewien wycinek rzeczywistości szkolnej. Niektóre z tych projektów są pokonkursowe i osiągnęły laury. Naszą ideą jest pokazanie pracodawcom potencjału młodych ludzi, którzy na poziomie technikum trafiają do nich na praktyki uczniowskie.
Co takiego stworzyli? Na liście nie zabrakło wirtualnego spaceru po Słupsku. Dzięki aplikacji można odwiedzić najciekawsze miejsca w mieście i lepiej poznać miasto. Uczniowie elektryka opracowali bransoletkę basenową, która mierzy puls i alarmuje, jeśli jej użytkownik zaczyna tonąć. Zorganizowali też Regionalny Fashion Week i stworzyli maszynę wiatrową.
Posłuchaj, co o swoich projektach mówią ich twórcy:
Alek Radomski