Początek komunikacyjnych kłopotów w Słupsku. Tymczasowa organizacja ruchu jest, prace zaraz będą

(fot. Alek Radomski)

Jeszcze w kwietniu, według kolei, ma rozpocząć się wyburzanie wiaduktu na ulicy Szczecińskiej. Znane są już szczegóły tymczasowej organizacji ruchu.

PKP PLK informuje, że projekt nowej i tymczasowej organizacji ruchu na czas przebudowy wiaduktu kolejowego nad ulicami Szczecińską i Tuwima w Słupsku jest na etapie uzgodnień z zarządcą drogi.

– Natomiast planowany termin rozpoczęcia robót to druga połowa kwietnia, ale jest to zależne od uzgodnienia tego projektu – informuje Przemysław Zieliński, z biura prasowego PKP PLK.

Z kolei Zarząd Infrastruktury Miejskiej zapewnił nas we wtorek, że zatwierdzono już tymczasową organizację ruchu, a ZIM dokładny termin przystąpienia do prac przez PKP PLK ma poznać na trzy tygodnie przed ich rozpoczęciem. Bez względu na to, czy same prace rozpoczną się w kwietniu, jak chce kolej, czy na przełomie kwietnia i maja, jak prognozuje ZIM, Słupsk czeka co najmniej siedem miesięcy komunikacyjnych utrudnień. Tyle właśnie mają potrwać prace na ulicy Szczecińskiej.

CO ZAKŁADA TYMCZASOWA ORGANIZACJA RUCHU?

Po pierwsze sygnalizacja świetlna nas skrzyżowaniu Sobieskiego i Krzywoustego zostanie przeprogramowana. Wprowadzony zostanie tu priorytet dla ruchu między ulicami Sobieskiego i Szczecińską.

Dalej przeprogramowana ma zostać też sygnalizacja na krzyżówce ulicy Zygmunta Augusta, Sobieskiego i Towarowej. Jednak największa zmiana dotyczy organizacji ruchu u zbiegu ulicy Tuwima, Kołłątaja i Wita Stwosza.

– Zostanie wyłączona całkowicie – mówi Tomasz Orłowski, dyrektor Zarządu Infrastruktury Miejskiej w Słupsku. – Zostanie dopuszczony skręt w lewo z ulicy Kołłątaja w ul. Tuwima, czyli manewr, którego w tej chwili nie można wykonywać. Wprowadzone zostanie też tak zwane łamane pierwszeństwo przejazdu. Pierwszeństwo będą miały pojazdy, które będą się poruszać między ulicą Tuwima i Kołłątaja – dodaje.

Zamknięcie wiaduktu oznacza też problemu dla pieszych. Tu najbliższym rozwiązaniem będzie marszruta przez przebudowywaną stację kolejową i wyznaczone przejście przez tory.

Oprócz rozbiórki i budowy tego wiaduktu kolejowego PKP PLK wyburzy też obiekt nad ulicą Grunwaldzką oraz Bałtycką. Nowe konstrukcje mają zapewnić sprawny ruch pociągów na trasie Słupsk – Gdynia.

Zakończenie wszystkich prac budowlanych w ramach projektu planowane jest w 2026 r. Wartość robót to blisko 562 mln zł netto.

Posłuchaj więcej:

Aleksander Radomski

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj