Europoseł Piotr Müller: „Rząd blokuje budowę nowej drogi na Pomorzu”

Zdjęcie ilustracyjne. (fot. Radio Gdańsk/Tomasz Klinger)

Eurodeputowany Piotr Müller z PiS zarzuca rządowi blokowanie powstania nowej drogi krajowej na Pomorzu. Polityk opublikował odpowiedź resortu infrastruktury, w której napisano, że ministerstwo nie podjęło prac nad stworzeniem tak zwanego studium korytarzowego dla trasy Ustka-Słupsk-Bytów-Chojnice-Bydgoszcz.

W uzasadnieniu ministerstwo wskazało, że projekt nie został uwzględniony w żadnym z obowiązujących rozporządzeń ani rządowych programów dotyczących rozwoju sieci drogowej. Ponadto, jak podano, istniejąca infrastruktura – w tym powstająca droga ekspresowa S6, zmodernizowana DK21 między Ustką a Słupskiem, planowana budowa obwodnicy Słupska i Kobylnicy oraz planowana rozbudowa DK25 ma zaspokajać potrzeby komunikacyjne regionu, a na nową inwestycję brakuje funduszy.

Tymczasem zdaniem eurodeputowanego taka droga to niezbędny element dla rozwoju Pomorza Środkowego.

– Nowa trasa oznaczałaby nie tylko lepsze połączenia z resztą kraju, ale również nowe inwestycje i miejsca pracy – zaznacza eurodeputowany Piotr Müller z PiS. – Przygotowania do budowy nowej drogi powinny się rozpocząć już teraz, aby za kilka lat rozpocząć jej budowę. Aktualnie kończona jest budowa S6. Dlatego pojawiają się rzeczywiste możliwości logistyczne i finansowe, żeby rozpocząć teraz nowy projekt. To jest właśnie moment, żeby zaktualizować program rządowy w związku z przygotowywaniem nowej perspektywy budżetowej UE. Będę podejmował działania, aby ten projekt ruszył, bo mieszkańcy Pomorza zasługują na lepszą infrastrukturę oraz sprawiedliwy, zrównoważony rozwój. Jeśli chodzi o pozyskanie środków na jej finansowanie, to taką drogą można byłoby wpisać do programu TEN-T, czyli Transeuropejska sieć transportowej. Potrzeba tu po prostu współpracy i dobrej woli. Po stronie rządowej jednak tego nie widać – podkreśla europoseł.

Piotr Müller zapowiedział, że wystąpi do Komisji Europejskiej w tej sprawie. Nowa droga krajowa przez Pomorze miałaby mieć ponad dwieście kilometrów długości. Wstępny koszt budowy to 10 mld złotych.

Przemek Woś/ar

 

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj