Zmiana w modernizacji stacji kolejowej w Słupsku. Powstanie dodatkowy, czwarty peron dla pociągów regionalnych, który będzie przylegał do zbudowanego już dworca autobusowego.
– Inwestycja jest modyfikowana na nasz wniosek. Chcemy lepiej wykorzystać potencjał węzła transportowego. To będzie peron numer 4 z jedną krawędzią dla pociągów z Ustki. Pozostałe trzy perony dwukrawędziowe będą miały długość po 450 metrów. Peron numer 4 jest jakby przedłużeniem budynku dworca autobusowego, pozwoli na skomunikowanie pasażerów komunikacji lokalnej i regionalnej, a także poprzez tunel pod stacją z pociągami dalekobieżnymi – wyjaśnił Tomasz Orłowski, dyrektor Zarządu Infrastruktury Miejskiej w Słupsku.
Modernizacja stacji kolejowej w Słupsku wraz z budową drugiego toru do Lęborka potrwa jeszcze niemal dwa lata i będzie kosztować 1,8 miliarda złotych.
Posłuchaj rozmowy z dyrektorem Tomaszem Orłowskim:
Przemek Woś/ar





