Tras rowerowych na Pomorzu coraz więcej. Najpopularniejsze te na Półwyspie Helskim i Mierzei

(fot. Radio Gdańsk/Sebastian Kwiatkowski)

Pomorskie Trasy Rowerowe dłuższe o kilkadziesiąt kilometrów – w tym roku samorządom udało się uzupełnić sieć dróg nadmorskiej EuroVelo 10 i wiślanej EuroVelo 9.

Jak mówi Michał Bieliński z Departamentu Turystyki Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku, w końcu jest połączenie gminy Ustka z województwem zachodniopomorskim. – Gmina Główczyce też przygotowała fajny odcinek leśny, a Władysławowo wykonało ścieżkę, łączącą Jastrzębią Górę z Ostrowem. Działa już trasa łącząca Gdynię z Kosakowem przez ulicę pułkownika Dąbka. Jest też wyjazd z Gdańska na południe, to połączenie Świbna przez Przegalinę do Cedr Wielkich. Po drugiej stroni Wisły jest odcinek z Mikoszewa do Drewnicy. Swoje fragmenty trasy buduje też Kwidzyn – wylicza.

Urzędnicy zapowiadają, że w tym roku gotowy będzie również nowy odcinek Wiślanej Trasy Rowerowej. – Chodzi o fragment EuroVelo R9 w gminie Suchy Dąb, który umożliwi przejazd od Gdańska do Tczewa – doprecyzowuje przedstawiciel departamentu turystyki.

Urzędnicy dodają, że do 2027 roku powstać powinna także długo wyczekiwana ścieżka rowerowa przez Słowiński Park Narodowy. Zmodernizowana zostanie również trasa przez Półwysep Helski.

NAJPOPULARNIEJSZE CHAŁUPY I KRYNICA MORSKA

Z sieci Pomorskich Tras Rowerowych najbardziej oblegane są te biegnące przez Półwysep Helski i Mierzeję Wiślaną. Tylko w lipcu trasą w Chałupach przejechało prawie 50 tysięcy rowerzystów, a tą prowadzącą przez Krynicę Morską – 36 tysięcy.

Sieć Pomorskich Tras Rowerowych to obecnie niespełna 500 z planowanych 660 kilometrów. Do 2027 roku trasy mają objąć całe województwo. Trwają prace nad analizą wykonalności kolejnego etapu ich rozwoju.

Sebastian Kwiatkowski/MarWer

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj