Mosty Katowice z najkorzystniejszą ofertą na wstępne prace projektowe przyszłej Drogi Czerwonej w Gdyni. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku wskazała właśnie zwycięzcę przetargu.
Firma będzie miała 18 miesięcy na wykonanie analiz dotyczących trasy, która połączyć ma Obwodnicę Trójmiasta z gdyńskim portem i stanowić dla ciężkiego ruchu alternatywę wobec Trasy Kwiatkowskiego. Prace będą kosztowały osiem milionów złotych.
CO OBEJMIE DOKUMENTACJA?
Dokumentacja przygotowawcza będzie dotyczyła trzech odcinków o łącznej długości dziewięciu kilometrów: od węzła Gdynia Chylonia do Kwiatkowskiego, do węzła Ofiar Grudnia ’70 i do Terminalu Promowego.
Dla pierwszego odcinka przyszły wykonawca będzie musiał przygotować koncepcję programową i prace geologiczne. Dla dwóch pozostałych – studium komunikacyjne.
KLUCZOWA INWESTYCJA DLA PORTU I MIESZKAŃCÓW
Marcin Horała, wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego, mówił w kwietniu na antenie Radia Gdańsk, że budowa Drogi Czerwonej jest kluczowa dla rozwoju portu i ułatwienia życia mieszkańcom.
– To jest jeden z problemów, że obecnie na Estakadzie Kwiatkowskiego strumień towarów, pojazdów z portu krzyżuje się z drogą codziennych dojazdów do pracy mieszkańców północnych dzielnic Gdyni, ale również rozbudowujących się terenów powiatu puckiego – Kosakowa, Suchego Dworu, Dębogórza i kolejnych miejscowości. To powoduje praktycznie codziennie korki. Do tego problemy techniczne z Estakadą Kwiatkowskiego, którą co chwilę trzeba fragmentami zamykać i remontować. Nie muszę chyba nikogo przekonywać, że Droga Czerwona jest niezbędna – wyjaśnił Horała.
Kolejnym etapem będzie przetarg na projekt i budowę. Inwestycję będzie realizował Centralny Port Komunikacyjny.
Sebastian Kwiatkowski/am