Mevo 2.0 coraz bliżej. Wiemy, kiedy rozpoczną się publiczne testy i start systemu

(fot. Gdansk.pl)

Wszystko wskazuje na to, że jeszcze przed wakacjami na ulice Pomorza znowu wyjadą rowery systemu Mevo. Pierwsze jednoślady trafią do publicznych testów wcześniej, bo już na przełomie kwietnia i maja.

Za system roweru metropolitalnego Mevo 2.0 odpowiada Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot. Pod koniec ubiegłego roku zapowiadano, że jego startu w nowej odsłonie – łączącej rowery elektryczne i klasyczne – można spodziewać się w połowie 2023 roku. Od kilku tygodni w różnych miejscach na mapie Pomorza widać prace remontowe przy charakterystycznych stojakach na jednoślady. Ten, kto widział w tym realną szansę na spełnienie obietnic urzędników, nie pomylił się.

– Prace nad wdrożeniem systemu roweru Mevo 2.0 przebiegają zgodnie z zaplanowanym harmonogramem. Wchodzimy w najważniejszy etap , a najbardziej widoczne są prace związane z renowacją stacji postojowych i montażem „totemów” w nowej odsłonie – informuje Jarosław Maciejewski z Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.

PRACE ZWIĄZANE Z WDROŻENIEM SYSTEMU

Na początku stycznia 2023 roku naprawionych, wyremontowanych i zmodernizowanych zostało 130 stacji postojowych, zamontowano też 150 nowych „totemów” ułatwiających lokalizację stacji w nowym, wiśniowym kolorze. Pierwsze rowery powinny przyjechać do Gdańska na przełomie stycznia i lutego. W tym samym czasie hiszpańska spółka City Bike Global – czyli operator systemu – prowadzi prace związane z dostosowaniem aplikacji mobilnej i inne prace informatyczne.

– Najważniejszy element, czyli „mózg” całego systemu Mevo 2.0, powinniśmy niebawem otrzymać do testowania – mówi Jarosław Maciejewski. – Operator do końca marca wyznacza też lokalizacje punktów do ładowania baterii, w których montowane są odpowiednie urządzenia – dodaje.

START SYSTEMU

Rozruch planowany jest na na początku kwietnia, a start gotowego systemu wypożyczalni rowerowych powinien odbyć się w połowie roku. Mieszkańcy będą mieli jednak możliwość wcześniejszego wyjechania na trasy nowymi jednośladami. Urzędnicy zapowiadają, że na przełomie kwietnia i maja nastąpi „próba generalna”, czyli publiczne testy całego systemu w dużej skali.

Obszar Metropolitalny rozwiązał też problem prawie tysiąca baterii (i podobnej liczby silników elektrycznych), które zostały w magazynach po pierwszych rowerach. Ponieważ w dwóch przetargach znaleziono nabywców jedynie na kilka elementów, baterie i silniki trafiły na Politechnikę Gdańską. Są tu „testowane przez koło naukowe w celu wykorzystania do działań naukowych”.

Bartosz Stracewski/aKa

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj