Kłopoty ze startem Mevo 2.0? W Sztokholmie zawieszono system od tego samego operatora

(Fot. Radio Gdańsk/Marta Włodarczyk)

Start Mevo 2.0 może zostać opóźniony. W Sztokholmie zawieszono system z rowerami tego samego producenta ze względu na usterki techniczne jednośladów. W rowerach pęka rama, a jeden z użytkowników został ranny po tym, jak przewrócił się, jadąc na jednośladzie. Operator, który w Trójmieście rozpoczął już testy systemu, nie po raz pierwszy ma problemy.

W obszarze metropolitalnym test rowerów Mevo 2.0 rozpoczął się w kwietniu. Odebrano 717 stacji postoju i 51 punktów ładowania. Jak wyjaśnia Katarzyna Kołodziejska z Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot, pierwsi użytkownicy nie zgłosili wad, uszkodzeń ani problemów technicznych jednośladów. Trudności pojawiły się natomiast przy działaniu niesprawnej aplikacji.

– Od razu zgłosiliśmy to do operatora. Ten po kilku dniach poinformował nas o konieczności zawieszenia aplikacji, co oznaczało przerwanie testów. W 2022 roku CityBike Global, czyli operator systemu roweru metropolitalnego Mevo 2.0, rozpoczął działanie w Sztokholmie. Od początku jesteśmy w stałym kontakcie z urzędnikami odpowiedzialnymi za system i uważnie obserwowaliśmy jego funkcjonowanie. To pozwoliło nam na monitorowanie ewentualnych usterek – tłumaczy Kołodziejska.

SZTOKHOLMSKIE PROBLEMY

W pierwszym tygodniu grudnia zeszłego roku okazało się, że baterie w rowerach elektrycznych w stolicy Szwecji nie są dostosowane do ujemnych temperatur. Jak wyjaśnia Katarzyna Kołodziejska, spółka CityBike Global miała wspólnie z producentem usunąć wspomnianą usterkę, która jednak okazała się niejedynym problemem.

– Przy mocowaniu kierownicy i przedniego koła w kilku rowerach w Sztokholmie zaczęły pękać ramy. Usterka okazała się na tyle poważna, że 3 maja system został zawieszony. My od początku komunikowaliśmy, że nie dopuścimy do uruchomienia systemu i oddania go do użytku, dopóki wszystko nie będzie funkcjonowało prawidłowo. Poinformowaliśmy CityBike Global, że wadliwe rowery nie mogą wyjechać na ulice obszaru metropolitalnego. Operator przedstawił nam rozwiązanie problemu, które pozwoli uruchomić bezpieczny system – dodaje Kołodziejska.

Ostateczne rozwiązanie problemu przez Obszar Metropolitalny ma być ogłoszone w ciągu kilku najbliższych dni. Cała flota ma liczyć 4099 rowerów. 1000 z nich to tradycyjne jednoślady, natomiast resztę stanowią rowery z napędem wspomaganym elektrycznie.

Marta Włodarczyk/MarWer

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj