Zachęta do głosowania czy promocja Wojciecha Szczurka? „To kampania za publiczne pieniądze”

(fot. Anna Rezulak/KFP)

Działacze Koalicji Obywatelskiej zarzucają Wojciechowi Szczurkowi realizowanie kampanii wyborczej z wykorzystaniem pieniędzy mieszkańców. Chodzi o akcję „Samorząd – mądry wybór, mądre miasto”, zorganizowaną przez fundację Architekts.pl ze Szczytna. Ta rozpoczęła się z początkiem kampanii wyborczej, a zakończy dzień po wyborach i, w przypadku Gdyni, sprowadza się do serii filmów z Wojciechem Szczurkiem.

– To sposób na ominięcie prawa i realizowanie kampanii za publiczne środki na oficjalnych kanałach miasta. Za oficjalną cenę 4,3 tys. zł z pieniędzy publicznych i nieznaną nam kwotę wydaną na produkcję de facto spotów wyborczych prezydenta Wojciecha Szczurka kupił on sobie patent na omijanie zakazu agitacji na publicznym profilu miasta. Wzywamy Wojciecha Szczurka do usunięcia dotychczas opublikowanych filmików z oficjalnego profilu miasta Gdyni, opublikowanie oświadczenia na profilu facebookowym miasta Gdynia o wycofaniu się z akcji, jako niezgodnej z apelem Państwowej Komisji Wyborczej o zakazie agitacji na oficjalnych profilach jednostek samorządu terytorialnego – argumentuje gdyńska radna Koalicji Obywatelskiej Mariola Śrubarczyk-Cichowska.

Celem akcji, jak tłumaczy miasto, jest pokazanie gdynianom, dlaczego ich uczestnictwo w wyborach samorządowych jest ważne. Ta forma ma zachęcić mieszkańców, a przede wszystkim młode pokolenie do angażowania się w życie miasta.

Marcin Lange/raf

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj