Pomysł na buspasy w ciągu ulicy Spacerowej przedstawili dziś mieszkańcom Osowej gdańscy urzędnicy. To efekt zamówionej przez miasto koncepcji przyspieszenia komunikacji miejskiej na trasie przez las do Oliwy i z powrotem.
Krzysztof Małkowski, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, informuje, że do dalszych analiz wybrano dwa warianty. W pierwszym powstają dwa buspasy, po jednym w każdym z kierunków, co pozwala oszczędzić 17 minut. W drugim wariancie powstanie jeden centralny buspas o kierunku ruchu zmieniającym się w zależności od pory dnia.
W każdym z wariantów poszerzenie 5,5-kilometrowego odcinka będzie wiązało się z wycinką drzew. Ścieżka rowerowa może biec przy drodze albo przez las.
TAŃSZY I EFEKTOWNIEJSZY PROJEKT „WYGRA”
Konsultacje społeczne będą prowadzone także w gronie mieszkańców Oliwy. Jeden z dwóch wariantów ma zostać wybrany do końca roku.
– O wyborze przesądzi większa oszczędność czasu i dłuższe utrzymanie efektu skrócenia czasu przejazdu – podkreśla szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Miasto deklaruje, że chciałoby, aby buspasy powstały do przełomu lat 2027 i 2028. Koszt budowy szacowany jest na 70 do 100 milionów złotych.
Sebastian Kwiatkowski/MarWer