Gdynia szykuje się do wymiany zdecydowanej większości wiat przystankowych w mieście. W sumie pojawić się ma 260 takich nowych konstrukcji. Inwestycja zrealizowana ma być w partnerstwie prywatno-publicznym. Zewnętrzna firma ma sfinansować ich wykonanie, montaż i utrzymanie, a w zamian ma czerpać zyski z ekspozycji reklam na wiatach.
Nowe wiaty mają się, zgodnie z wytycznymi plastyka miasta, wpisywać w styl gdyńskiego modernizmu. – wyjaśnia Magdalena Wojtkiewicz z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni. – Wynagrodzeniem partnera prywatnego będzie prawo do czerpania pożytków z przedmiotu partnerstwa – czyli z działalności reklamowej prowadzonej w gablotach reklamowych wiat przystankowych i wolnostojących posterów reklamowych przez okres trwania umowy. – dodaje Wojtkiewicz – Gdynia nie poniesie kosztów związanych z realizacja inwestycji, a po czasie gdy ta zwróci się, zysk z reklam częściowo będzie trafiać do budżetu miasta. Dodatkowo miasto będzie miało zapewniony swój czas na wyświetlaczach i odpowiednią liczbę paneli reklamowych, choćby do reklamowania wydarzeń kulturalnych. – wyjaśnia przedstawicielka gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Jak dodaje, miasto będzie miało też wpływ na treść wyświetlaną na nośnikach.
Projekt nowych wiat gotowy ma być do końca roku. Kolejne 2 lata zwycięzca przetargu będzie miał na wymianę wiat. Umowa obowiązywać ma przez 15 lat.
Listę przystanków które przejdą transformację znajdziecie tu >>>
Marcin Lange/mp