Skrzyżowanie ulic 10 Lutego i Władysława IV w ścisłym centrum Gdyni będzie bezpieczniejsze. Efekt nie zostanie jednak osiągnięty dzięki przebudowie skrzyżowania, zmianie organizacji ruchu czy budowie wysepek lub szykan. Wielotygodniowe analizy urzędników wykazały, że najlepszy rezultat da zmiana taktowania zielonego światła dla skręcających we Władysława IV.
Rafał Studziński z referatu organizacji ratuszu w gdyńskim magistracie przekonuje, że wybrane rozwiązanie jest najlepszym z pięciu branych pod uwagę. – Po zmianach wloty ulicy 10 lutego, zarówno od dworca, jak i od Skweru Kościuszki, nie będą otrzymywały sygnału zielonego jednocześnie, tylko będzie on wyświetlany raz od dworca i raz od skweru, co pozwoli na wykonie najbezpieczniejszego manewru na tym skrzyżowaniu, czyli skrętu w lewo, w mniejszej kolizji; nie będzie już kolizji samochodowej, ona będzie już występowała tylko nieco dalej z pieszymi – tłumaczy.
KORKI MAJĄ BYĆ MNIEJSZE
W ciągu ostatnich czterech lat na wspomnianym skrzyżowaniu doszło do 21 kolizji i wypadków, w których zginęły dwie osoby. Według wyliczeń urzędników zmiana funkcjonowania sygnalizacji świetlnej wygeneruje w tym miejscu o jedną trzecią większe korki.
Marcin Lange/MarWer