Sopot rozpoczyna kampanię promocyjną, która ma zachęcić turystów z Polski i zagranicy do odwiedzania miasta poza tak zwanym wysokim sezonem. Kampania pod hasłem „Widzimy się w Sopocie” pokazuje kurort w jesienno-zimowej odsłonie z jego szerokimi możliwościami aktywnego i zrównoważonego wypoczynku. Pierwsze reklamy w ramach nowej kampanii pojawią się w listopadzie.
Motywem przewodnim kampanii jest hasło „Widzimy się w Sopocie…”, rozwijane o różne aktywności i atrakcje, na przykład „…na kawie”, „…jesienią”, „…na luzie”, „…z przyjaciółmi”. Wspomniane hasła mają pokazać różnorodne możliwości spędzenia wolnego czasu w Sopocie i przekonać turystów do skorzystania z oferty kulturalno-sportowej oraz zaplecza gastronomiczno-hotelowego, którym dysponuje miasto. Wśród jesienno-zimowych atrakcji Sopotu znalazły się spacery w lesie i brzegiem morza, wizyty w urokliwych kawiarniach i restauracjach, zabiegi spa, morsowanie, lodowisko oraz narty biegowe.
– Sopot jest piękny przez cały rok, a kampania promocyjna ma zwrócić uwagę na posezonowe atrakcje naszego miasta. Jesienią i zimą oferta kulturalna miejskich instytucji jest równie bogata jak latem: są wystawy, wernisaże, spotkania… Każdy znajdzie coś interesującego dla siebie. Branża hotelowo-gastronomiczna również czeka na gości, a w ofercie ma dania kuchni regionalnej i zabiegi spa z wykorzystaniem sopockiej solanki. Lasy, parki i plaże to doskonałe miejsca do spacerów i niespiesznego relaksu. Pobyt i wypoczynek w Sopocie z pewnością pozostaną w pamięci na długo – sugeruje Magdalena Czarzyńska-Jachim, prezydentka Sopotu.
AKCJA DLA OSÓB Z POLSKI I ZAGRANICY
W ramach kampanii na stronie https://visit.sopot.pl/ utworzono specjalne zakładki w językach polskim i angielskim (seeyouinsopot/widzimysiewSopocie), w których znajdziemy informacje o atrakcjach i pomysłach na spędzenie w Sopocie jesienno-zimowego czasu. Materiały promocyjne w ramach kampanii „Widzimy się w Sopocie” pojawią się na wiatach przystankowych, a także w prasie i internecie. Będą też spoty radiowe oraz reklamy i artykuły w portalach i prasie o zasięgu ogólnopolskim. Z kolei na lotnisku w Gdańsku-Rębiechowie, a także na kursujących do Skandynawii promach Polferries i Stena Line zostaną wyświetlone grafiki z anglojęzyczną wersją hasła „See you in Sopot”. Kampania będzie prowadzona również w innych polskich miastach, na przykład w Zakopanem czy Krakowie.
– Chcielibyśmy trafić z naszym przekazem do mieszkańców innych regionów Polski, ale również do turystów ze Skandynawii, Niemiec, Czech czy Wielkiej Brytanii. To oni najczęściej odwiedzali nas latem, a teraz, dzięki naszej współpracy z zagranicznymi ośrodkami Polskiej Organizacji Turystycznej i kampanii, która będzie widoczna na lotnisku czy promach, dowiedzą się o naszej ofercie na jesień i zimę – wskazuje Bartłomiej Barski, prezes odpowiedzialnej za realizację kampanii Sopockiej Organizacji Turystycznej.
SPECJALNA SESJA ZDJĘCIOWA
Na potrzeby akcji promocyjnej zrealizowano sesję zdjęciową. Jej bohaterowie są przedstawieni naturalnie podczas różnych aktywności, jak jazda na rowerze, pobyt w saunie czy spacer brzegiem morza. Tło zdjęć stanowią sopockie przestrzenie, między innymi Opera Leśna i Goyki 3 Art Inkubator, a także lokale gastronomiczne i spa. Druga część sesji zostanie zrealizowana już w zimowej aurze. „Śnieżne” kadry zostaną wykorzystane między innymi do promocji aktywnego wypoczynku w Sopocie – morsowania, zimowych rejsów katamaranem, nart biegowych i jazdy na łyżwach na jedynym w Polsce lodowisku z widokiem na morze.
Kampania „Widzimy się w Sopocie” potrwa do końca marca 2025 roku.
Mat. pras./MarWer