Rozbudowa obwodnicy Trójmiasta na odcinku Szadółki – Kowale do trzech pasów w każdą stronę oraz modernizacja samego węzła Kowale. To pomysł Ministerstwa Infrastruktury oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na odkorkowanie tej części trójmiejskiej aglomeracji.
– Prace planowane są na lata 2029-2030, czyli w tym samym czasie, co budowa węzła przesiadkowego w Kowalach – mówił wiceminister infrastruktury Stanisław Bukowiec podczas posiedzenia sejmowej podkomisji w urzędzie marszałkowskim. – Ma to na celu przejąć duży ruch pasażerski, a więc zmniejszyć również liczbę samochodów, które będą wjeżdżały do Gdańska. Z naszej strony jest deklaracja, że będziemy synchronizować, koordynować nasze prace związane z budową węzła Kowale tak, aby w jednym czasie powstało rozwiązanie, które ułatwi mieszkańcom Pomorza dojazd do Gdańska – wyjaśniał.
„OBWODNICA” STRASZYNA
Planowany jest także nowy system drogowy w okolicy Straszyna. Miałby pełnić funkcję obwodnicy dla tej miejscowości. – Przewidywana jest budowa rond turbinowych oraz bajpasu dla drogi wojewódzkiej nr 222 – dodał dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku Karol Markowski. – Idea tego rozwiązania polega na tym, że ruch przez węzeł, puszczony przez taki bajpas po prostu nie będzie musiał dociążać węzła – tłumaczył dyrektor.
276 MILIONÓW ZŁOTYCH
Termin budowy straszyńskiego bajpasa nie jest jeszcze znany. Inwestycja, zgodnie z ubiegłorocznymi szacunkami, miałaby kosztować około 276 milionów złotych.
Posłuchaj materiału reportera:
Odtwarzacz plików dźwiękowychMateusz Czerwiński/puch