Sopocka Opera Leśna zyskała sponsora tytularnego. Do jej nazwy dodano słowa „powered by Energa”.
Prezydent Sopotu Magdalena Czarzyńska-Jachim tłumaczy, że dzięki pieniądzom pozyskanym z różnych źródeł można rozwijać działalność opery i przeprowadzać remonty. – To jest chyba najbardziej pożądana sytuacja, kiedy mamy środki publiczne, środki biznesowe i oczywiście działalność komercyjną, czyli wynajem Opery Leśnej. Liczymy także na dofinansowanie z ministerstwa. Mamy także środki europejskie na wystawę, którą chcemy tutaj utworzyć – mówiła prezydent Sopotu.
„OCZYWISTY WYBÓR”
– Energa, jako społecznie odpowiedzialny biznes, stara się angażować w inicjatywy, które dotyczą regionu, na którym prowadzimy działalność, więc był to oczywisty wybór – dodał prezes Zarządu Energi SA Sławomir Staszak. Umowa sponsorska będzie obowiązywać do końca przyszłego roku.
Koncern wspiera pomorską kulturę, współpracując m.in. z Operą Bałtycką, Teatrem Muzycznym w Gdyni, Polską Filharmonią Bałtycką oraz Gdańskim Teatrem Szekspirowskim. Promuje też takie wydarzenia kulturalne jak: Energa Ladies Jazz Festiwal, Gdański Festiwal Muzyczny, Festiwal Polskich Filmów Fabularnych czy festiwal filmowy EnergaCAMERIMAGE.

Energa została sponsorem tytularnym Opery Leśnej w Sopocie (fot. Karol Makurat)
ZNANA OD 100 LAT
Opera Leśna od ponad 100 lat cieszy się zainteresowaniem tysięcy widzów i zwiedzających. Początkowo była wykorzystywana głównie do przedstawień operowych. W latach powojennych zaczęła przyciągać również znane nazwiska z branży rozrywkowej. Największe wspomnienia wśród mieszkańców Trójmiasta związane są odbywającym się tu festiwalem piosenki, święcącym swoje triumfy w latach 70. i 80. Występowały tu gwiazdy muzyki rozrywkowej takie jak Boney M, Drupi, Demis Roussos, Bryan Adams, Whitney Houston czy Charles Aznavour.
PRZYCIĄGA TŁUMY
Teraz Opera Leśna kojarzona jest obecnie z takimi wydarzeniami artystycznymi, jak: Polsat Hit Festiwal, Top of the Top Sopot Festival (który jest kontynuacją sopockiej imprezy z lat 60.), NDI Sopot Classic czy Baltic Opera Festival. Transmisje telewizyjne największych wydarzeń przyciągają przed ekrany nawet 5 milionów widzów. Rocznie na scenie głównej odbywa się blisko 30 koncertów, w których uczestniczy ok. 150 tys. osób.
Posłuchaj materiału Marzeny Bakowskiej:
oprac. puch





