Mieszkańcy Gdyni wybrali jubileuszowe logo miasta. W finałowym głosowaniu, do którego zakwalifikowano trzy spośród prawie 400 zgłoszonych do konkursu prac, wygrał logotyp przygotowany przez Krzysztofa Drumińskiego ze Szczecina.
Na zwycięską grafikę oddano 1346 głosów, a w sumie w głosowaniu, które trwało przez cały kwiecień, wzięło udział prawie 3,3 tysiąca mieszkańców.
– Autor zwycięskiego projektu otrzyma w nagrodę 25 tysięcy złotych – mówi wiceprezydent Gdyni Oktawia Gorzeńska. – Logotyp zawiera elementy, które nawiązują do historii architektury i tożsamości naszego miasta. To są choćby linie nawiązujące to trzech charakterystycznych budynków naszej architektury: Miejskiej Hali Targowej, PLO oraz Muzeum Emigracji – dodała.
Zwycięski logotyp będzie oficjalnym znakiem graficznym przyszłorocznych 100. urodzin Gdyni i pojawi się na wszystkich związanych z jubileuszem materiałach.

Zwycięski projekt logo (graf. UM Gdynia)
Marcin Lange/am





