Kary za reklamy niezgodne z uchwałą krajobrazową? Gdynia wszczęła pierwsze postępowania

Ulica 10 lutego w Gdyni przed i po zastosowaniu się do ustawy krajobrazowej (fot. Jacek Piątek)

Gdynia zaczęła wyciągać konsekwencje wobec właścicieli reklam niezgodnych z uchwałą krajobrazową. Wszczęto pierwsze – na razie trzy – postępowania administracyjne, które docelowo zakończyć się mogą karami. A te są dotkliwe – za każdy dzień ekspozycji reklam po wszczęciu postępowań administracyjnych stawka wynosi 162 złote za metr kwadratowy nośnika.

Jak poinformował plastyk miejski Jacek Piątek, urzędnicy wysłali już ponad 500 wezwań do usunięcia nielegalnych reklam.

Ulica Wielkopolska w Gdyni przed i po zastosowaniu się do ustawy krajobrazowej (fot. Jacek Piątek)

– Samodzielny Referat Zajęć Pasa Ruchu Drogowego wezwał do usunięcia właścicieli 360 nośników. Z tego około 340 już zniknęło. Oprócz tego Samodzielny Referat ds. Estetyzacji Miasta wysłał około 310 wezwań do usunięcia reklam. 219 zostało już zlikwidowanych. Musimy dać czas przedsiębiorcom, żeby od czasu wezwania mieli czas na demontaż – wyjaśnił Piątek.

Gdyńska uchwała krajobrazowa, której przygotowanie zajęło urzędnikom prawie dekadę, uchwalona została w 2023 roku. Po rocznym okresie karencji jej zapisy obowiązują od połowy października ubiegłego roku.

Marcin Lange/mk

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj