Gdańskie Centrum Kontaktu bliżej mieszkańców. Pierwszy punkt bezpośredniej obsługi działa już na gdańskim Przymorzu.
Mieści się w siedzibie Biblioteki bez Barier przy ulicy Czerwony Dwór. Jak mówi Tomasz Filipowicz z Wydziału Spraw Obywatelskich, to na razie pilotaż.
– Będzie można złożyć urzędowe pismo, a także otrzymać pomoc w wypełnieniu formularzy i druków. Analizujemy również usługi, które będą mogły być załatwione poprzez złożenie wniosku i odebranie gotowego dokumentu, na przykład zaświadczenia dotyczącego podatku od nieruchomości – wyjaśnia.
PUNKT OTWARTY DWA DNI WT YGODNIU
Punkt będzie otwarty w poniedziałki i czwartki od godz. 11:00 do 17:00.
Całodobowe Gdańskie Centrum Kontaktu funkcjonuje od siedmiu lat. Każdego roku przyjmuje około 100 tysięcy pytań o sprawy urzędowe i interwencji w sprawach awarii. Większość wpływa drogą elektroniczną, w tym przez mobilną aplikację. Sprawy i pytania można kierować dzwoniąc pod numer 58 52 44 500.
Sebastian Kwiatkowski/ua





