Nasz nastolatek źle się czuje w szkole. Czy winna może być niezgrana klasa?

– W klasie są różni ludzie, którzy pełnią różne role. Jest lider, jest osoba która potrafi zagadać nauczyciela. Każda z tych ról jest potrzebna- mówiły w Radiu Gdańsk Dorota Zyskowska ze Szkół Ekonomiczno-Handlowych im. Macierzy Szkolnej w Gdańsku i Agnieszka Wojda z Zespołu Szkół Sportowych i Ogólnokształcących w Gdańsku. Goście Joanny Matuszewskiej tłumaczyły jak przebiega proces integracji klasy i że trwa on przez cały okres nauki w szkole. – To nie jest tak, że raz na zawsze klasa jest ukształtowana. Dzieci się zmieniają, dojrzewają. To proces. Zmienia się też zachowanie nauczyciela. To wszystko ma wpływ na to, co dzieje się w danej klasie i jakie w niej panują relacje – mówiła Dorota Zyskowska.

Jeśli nasze dziecko nie integruje się z klasą, ma poczucie izolacji, możemy interweniować. – Warto jednak zapytać nastolatka czy sobie tego życzy, czy chce naszej interwencji- mówiła Agnieszka Wojda. – Nie powinno się w przypadku nastolatków podejmować prób rozmowy z nauczycielami, wychowawcą czy pedagogiem bez jego wiedzy.

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj