Pedagog: Mam uczniów, którzy nie mają kontaktów z rówieśnikami. Twierdzą, że ich nie potrzebują

anton-darius-oVwxjeq8oFk-unsplash

– To niepokojące, gdy młodzi ludzie nie chcą budować relacji z rówieśnikami. Aż 45 na 300 ankietowanych przeze mnie uczniów przyznało, że nie utrzymuje żadnych kontaktów z osobami w swoim wieku. Tłumaczyli, że nie czują takiej potrzeby – mówiła Dorota Zyskowska, pedagog szkolny i ekspert Stowarzyszenia Praktyków Profilaktyki Społecznej. W rozmowie z Joanną Matuszewską podkreślała, że młodzi ludzie przebywając w izolacji stali się mniej aktywni. – Mam informacje od rodziców, że dzieciom „nic się nie chce” i ciężko je zmotywować do działania – mówiła pedagog.

Dodała, że są też uczniowie którzy buntują się przeciwko obostrzeniom, oraz tacy którzy w izolacji radzą sobie lepiej niż w szkole przed pandemią. – To dzieci, które już wcześniej miały problemy np. ze stanami depresyjnymi, czy gorzej funkcjonowały w grupie. 

Fot. unsplash.com/AntonDarius

W audycji mowa była też o naborze do projektów edukacyjnych dla rodziców i nastolatków, które w Gdańsku realizuje Stowarzyszenie Praktyków Profilaktyki Społecznej. 

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj