Wychowawca może sam próbować wesprzeć nastolatka, nie musi od razu „wysyłać” go do psychologa

Wychowawcy pierwszych klas w 12 szkołach średnich Gdańska są uczestnikami Programu Profilaktycznego – Akademia Dynamiczna Tożsamość, który stworzyli Beata i Onno Hansen-Staszyńscy. Polsko-holenderskie małżeństwo pedagogów i filmowców, specjalizuje się w projektach dotyczących komunikacji na linii nauczyciel-uczeń-rodzic. Celem ich obecnego programu jest wsparcie wychowawców, pedagogów i psychologów szkolnych w rozpoznawaniu problemów nurtujących nastolatków i organizacji skutecznej pomocy uczniom, na wczesnym etapie.

– Wychowawca może sam próbować wesprzeć nastolatka, nie musi od razu „wysyłać” go do psychologa. Często jednak nauczyciel zamiast rozwiązać samemu błahy nawet problem, wysyła dziecko na zewnętrzną konsultację. Chcemy przypomnieć wychowawcom, jak działać, jak „wychowywać” – mówili autorzy projektu. 

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj