Stocznia Remontowa Shipbuilding podpisała umowę na budowę trzech niszczycieli min, którą będzie nadzorował Polski Rejestr Statków. W audycji „Na Służbie” Marcin Lange spytał kapitana Henryka Śniegockiego, prezesa Polskiego Rejestru Statków, czego dokładnie dotyczy umowa.
Kapitan Śniegocki wskazywał, że umowa zapewnia reprezentowanej przez niego spółce duże możliwości kontrolne. – Dotyczy koronnej działalności Polskiego Rejestru Statków, a mianowicie nadzoru klasyfikacyjnego. Chodzi o to, że od momentu rozpoczęcia budowy do jej zakończenia Polski Rejestr Statków będzie nadzorował wszystkie fazy budowy okrętów. Oczywiście nie będzie to dotyczyło rzeczy, które są wiązane z osią wojskową; tym będą zajmowały się inne podmioty. Ale chodzi o kadłub, urządzenia napędowe – wyjaśniał.
Prezes Polskiego Rejestru Statków podkreślał, że spółka ma wielki wpływ na bezpieczeństwo okrętów. – To kwestia doboru urządzeń, wiązań. Nadzorując statki, mamy także rozeznanie, jaki sprzęt jest na rynku, z jakimi urządzeniami. Może nawet nie tylko mamy rozeznanie, ale Polski Rejestr Statków wiele urządzeń zatwierdził – zapewniał.
Posłuchaj całej rozmowy:
MarWer