Piotr Moss to wybitny polski kompozytor od blisko 40 lat mieszkający w Paryżu. Kawaler Orderu Sztuki i Literatury za zasługi dla kultury światowej (Chevalier dans l’ordre des Arts et des Lettres). Laureat wielu prestiżowych konkursów kompozytorskich był gościem Konrada Mielnika w Podwieczorku mistrzów.
Twórczość Mossa jest niezwykle obfita i różnorodna. Obejmuje wszelkie gatunki utworów, z wyraźnym nurtem muzyki filmowej i teatralnej, dominującym we wcześniejszej twórczości, ale obecnym i dzisiaj, choć na dalszym planie. W rozmowie poruszony został temat m.in światowego prawykonania jego utworu, inspirowanego Sądem Ostatecznym Memlinga.
– Nie będzie to ilustracja obrazu. Słuchacz na pewno znajdzie elementy w muzyce, które będą mu się kojarzyły z fragmentami tego dzieła. Każdy z nas patrzy na niego inaczej, jesteśmy przechodniami po obrazie – powiedział Piotr Moss. – Taka będzie ta muzyka, pewne wątki, które mnie inspirowały, nabierają rozwoju czysto muzycznego. Niemniej utwór oddaje atmosferę tego obrazu. To była fascynująca praca i sam jestem ciekawy, jak gdańska publika to odbierze – dodał kompozytor.