Sposób naszego pisania e-maili ma znaczenie dla pracodawców. Specjalistka radzi, czego unikać i o czym pamiętać [PRACA DLA MŁODYCH NA LATO]

Internet może być dla młodych ludzi bardzo pomocnym narzędziem zarówno w kwestii poszukiwania pierwszej pracy, jak i budowaniu późniejszej kariery zawodowej. Jednak występując jako kandydat bądź pracownik musimy zachowywać pewne standardy i zwrócić uwagę na język, jakim się posługujemy.

Zamiast nieformalnych i kolokwialnych zwrotów warto postawić na bardziej uprzejme formy, a profile na portalach pracowniczych prowadzić z dużą starannością. O pracowniczym savoir-vivrze w sieci Dominika Wrotek rozmawiała z Sylwią Kozłowską-Zapiec, doradcą zawodowym z Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Gdańsku.

– Najczęstszym błędem jest nie wpisywanie tematu i nie wysyłanie treści maila. Bardzo często w wiadomościach są same załączniki, ale zapominamy, że jest to korespondencja formalna, która wymaga wpisania tematu, przywitania się, zaznaczenia w jakim celu piszemy i to nawet wtedy, gdy wcześniej uzgodniliśmy telefonicznie, że przyślemy dokumenty – tłumaczy Sylwia Kozłowska-Zapiec.

PIENIĄDZE TO NIE WSZYSTKO

W drugiej części audycji rozmawialiśmy o motywacji. Nagroda, podwyżka, premia… co oprócz tego może mobilizować pracownika do jeszcze lepszego wykonywania swoich obowiązków? O tym opowiedziała Agnieszka Śladkowska, twórca Gorilla Job. Rozmawiała z nią Alicja Samolewicz-Jeglicka.

– Bardzo dużo zależy od tego jacy jesteśmy. Może motywować nas to, że docenia nas przełożony, ale też nowe wyzwania, wpływ na organizację, wsparcie ze strony kierownictwa. Gdzieś na szarym końcu jest też kwestia finansowa. Jest taka granica wysokości wynagrodzenia. Jeżeli zarabiamy poniżej jej, to wtedy fatycznie będziemy zdemotywowani. Gdy jednak pracownik nie musi bać się o przeżycie, to wtedy kwestia finansowa nie motywuje w taki prosty sposób – tłumaczy Agnieszka Śladkowska.

 

(Fot. Pixabay)

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj