Wicemarszałek województwa pomorskiego: Jeden bilet na PKM i inne środki komunikacji najwcześniej w 2017 roku

– Nie ma co się oszukiwać. W ciągu najbliższego roku nie uda nam się wprowadzić jednolitej oferty biletowej dla całej aglomeracji. Musimy poczekać do 2017 roku, aż wejdzie w życie nowa ustawa dotycząca samorządów, mówił na antenie Radia Gdańsk Ryszard Świlski. 1 września zaczną kursować pociągi Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Jak podkreślił w Rozmowie Kontrolowanej Ryszard Świlski, w najbliższym czasie nie ma jednak szans na połączenie biletów PKM z innymi środkami komunikacji. – Nie ma co się oszukiwać, że w ciągu roku wprowadzimy jedną ofertę biletową dla całej aglomeracji. Myślę, że przełomowy będzie 2017 rok. Dopiero wtedy wejdzie w życie ustawa o zintegrowanym systemie transportowym, dzięki której to samorząd regionalny będzie zarządzał całym procesem. Dziś jest mnóstwo różnych przewoźników i operatorów. Dlatego wprowadzenie połączonych biletów na różne środki komunikacji kosztowałoby ponad 100 milionów rocznie, tłumaczył wicemarszałek.

Włodarze z miast takich jak Sierakowice, Pruszcz Gdański i Bytów myślą o rewitalizacji starych połączeń kolejowych. Zdaniem wicemarszałka koszty związane z przywróceniem połączeń będą musiały wziąć na siebie określone samorządy. – Rewitalizacja to jedno, wzięcie odpowiedzialności za przewozy to drugie, a trzecie to myślenie długofalowe. Dobre chęci nie wystarczą. Jeżeli mówimy o rewitalizacji linii kolejowych, to od razu musimy powiedzieć, kto ją będzie utrzymywał, kto będzie płacił przewoźnikowi i jak system komunikacji będzie funkcjonował. Jeśli te samorządy chcą dokonać rewitalizacji, będą musiały wziąć na siebie spore obciążenia finansowe, mówił Ryszard Świlski.

W trakcie audycji prowadzący Jacek Naliwajek zapytał wicemarszałka o nowe logo i promocję województwa pomorskiego. – Wczoraj wracałem na Pomorze krajową „7”. Na granicy województwa przywitało mnie stare logo Pomorza. Przypomniałem sobie o naszym, nowym „wykrzykniku”. Niewiele go widziałem, prawdę powiedziawszy chyba w ogóle, powiedział dziennikarz Radia Gdańsk i zauważył, że aktywniej od Pomorza promuje się m.in. województwo warmińsko-mazurskie. 

Reklama jest zawsze potrzebna. Tylko, że, z całym szacunkiem dla Warmii i Mazur, jesteśmy na trochę innym poziomie rozwoju województwa. My potrzebujemy reklamy wzmacniającej, a nie wizerunkowej. My bardziej po czynach, a nie po słowach, odpowiadał Ryszard Świlski.

mili/mmt

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj