Gdański Telefon Zaufania niesie pomoc w czasie pandemii. „Staramy się w rozmowie poziom lęku trochę obniżyć”

W czasie pandemii telefon zaufania pomaga wszystkim potrzebującym, niosąc przesłanie „Nie jesteś sam”. O funkcjonowaniu tego rodzaju wsparcia w tym trudnym okresie Andrzej Urbański rozmawiał z popołudniowym Gościem Dnia Radia Gdańsk, Remigiuszem Kwiecińskim, szefem Gdańskiego Telefonu Zaufania.
– Dyżurujemy przede wszystkim dla tych osób, które nie mają z kim porozmawiać o swoich troskach i problemach. Te dyżury trwają cały czas, codziennie od 16:00 do 6:00 – powiedział Remigiusz Kwieciński.

– W telefonie zaufania mamy do czynienia z dwoma rodzajami lęku: uzasadnionym lękiem o zbyt wysokim poziomie i nieuzasadnionym. Osoby, które nie mają żadnych chorób współistniejących i boją się wychodzić z domu, to dla nas jest lęk, który pojawił się przez zbyt dużą ekspozycję na media. Natomiast dzwonią też do nas osoby z lękiem w pełni uzasadnionym. Staramy się w rozmowie ten poziom lęku trochę obniżyć. Pokazać, że dużo rzeczy od nas zależy, że – stosując te podstawowe zasady higieny: zakładanie maseczek czy też jeżeli nie mogę zakładać maseczek, to w jakiś sposób blokując się na inne osoby, zachowując dystans – możemy egzystować. To, co od nas zależy, róbmy, a to, co od nas nie zależy, zostawiajmy komuś innemu – zauważył popołudniowy Gość Dnia Radia Gdańsk.

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj