Czy Centralny Port Lotniczy jest nam potrzebny? „Jesteśmy bramą pomiędzy Wschodem i Zachodem. Mamy potencjał”

Czy budowa Centralnego Portu Lotniczego to dobry pomysł? – pyta Artur Kiełbasiński gości audycji Ludzie i pieniądze w Radiu Gdańsk.

– Można temat potraktować na wesoło. Ja myślałem, że mamy już Centralny Port Lotniczy w Radomiu, który od dłuższego czasu ma potężne problemy z tym, żeby jakiekolwiek loty do siebie ściągnąć. A na poważnie. Rynek połączeń lotniczych rozwija się bardzo mocno. Widzimy to chociażby po gigantycznym wzroście pasażerów obsługiwanych w terminalu w Gdańsku. (…) Jesteśmy bramą pomiędzy Wschodem i Zachodem i na pewno mamy potencjał. Tylko pytanie, czy tego potencjały nie mogą wykorzystać raczej istniejące porty lotnicze? – mówi Mateusz Kowalewski – gospodarkamorska.pl.

„LOTNISKO BĘDZIE POTRZEBNE, JEŚLI…”

– Nie zgodzę się z tezą, że powstanie lotniska centralnego może przyblokować istniejące terminale. Mam wrażenia, że lotniska dzielą się na dwa typy: huby i lotniska dowozowe. Im więcej lotów z lotnisk hubowych tym więcej z dowozowych. Lotnisko typu hub istnieje, to lotnisko Okęcie. Jeśli jednak okazałoby się, że perspektywy jego rozwoju są ograniczone, to rozmowa o tym, żeby centralne lotnisko powstawało jest potrzebna – mówi Adam Żołnowski – wiceprezes DCT Gdańsk. 

„TERMINAL ZWIĘKSZYŁBY ROLĘ POLSKI”

– Chodzi o to, żeby Polska stała się mocniejszym punktem na mapie połączeń lotniczych świata. Żeby istniał terminal, w którym pasażerowie się przesiadają z połączeń europejskich na połączenia oceaniczne. Tego za dużo w kraju nie ma. Terminal zwiększyłby rolę Polski – dodaje Mateusz Kowalewski.

W audycji także o zmianach na rynkach kontenerowych oraz wyzwaniach transportowych DCT.

puch

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj