Niemieckie serwisy radzą, jak sprzedać w Polsce uszkodzone auta. Walczyć z tym czy… korzystać?

Samochód jest uszkodzony i nie spełnia zachodnich norm emisji spalin? Można go sprzedać choćby do Polski. Tym bardziej, że nie możemy poznać historii tych pojazdów. Niemieckie serwisy oferują nawet porady, jak takie auta sprzedać za granicę. O rynku używanych samochodów rozmawiali goście Iwony Wysockiej w audycji Ludzie i Pieniądze: Marek Lewandowski – rzecznik „Solidarności” i Zbigniew Jarecki – prezes Kaszubskich Pracodawców.

Marek Lewandowski zwracał uwagę na to, jak kupowanie używanych aut wpływa na polską gospodarkę. – Dzięki temu w warsztatach są miejsca pracy dla wielu osób, kwitnie też rynek części zamiennych, które są często produkowane w Polsce – mówił.

Zbigniew Jarecki zastanawiał się, co zrobić, żeby wszystko było zgodne z polskim prawem. – Może powinniśmy trochę zmienić stacje diagnostyczne, żeby te wszystkie kontrole nie były takie pobieżne. Można je rozbudować i zwiększyć zakres badań – zaproponował.
 
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj