Prawie dwie trzecie Polaków czeka na okazje w Black Friday. Eksperci mówią, na co zwracać uwagę

Joanna Ryngwelska, Agnieszka Rodak, Andrzej Bojanowski (Fot. Radio Gdańsk/Rafał Korbut)
Joanna Ryngwelska, Agnieszka Rodak, Andrzej Bojanowski (Fot. Radio Gdańsk/Rafał Korbut)

Ponad 64 procent ankietowanych Polaków zamierza zrobić zakupy w najbliższy piątek w ramach Black Friday. Prawie 19 procent nie chce skorzystać z tej możliwości. Tak wynika z raportu UCE Research.

O okazjach i przecenach w Black Friday, ale też o zagrożeniach, jakie czyhają na „łowców okazji” rozmawiali w audycji „Ludzie i Pieniądze” Agnieszka Rodak, prezeska Rumia Invest, Joanna Ryngwelska, program manager w APS oraz Andrzej Bojanowski, prezes Międzynarodowych Targów Gdańskich Amber Expo. Rozmowę poprowadziła Iwona Wysocka.

– W Black Friday bardzo aktywni są przestępcy, więc róbmy zakupy uważnie. Trzeba patrzeć, jakie są obniżki, zwracać uwagę na to, czy strona, która nam się wyświetla, jest zabezpieczona certyfikatem bezpieczeństwa, bo te strony potrafią być łudząco podobne do oryginalnych stron – przestrzegała Agnieszka Rodak.

– Cieszę się, że wprowadzono przepisy, które regulują kwestie wskazywania ceny najniższej z ostatnich 30 dni – dodała Joanna Ryngwelska.

– Powinniśmy być mniej deklaratywni, a bardziej realni. To znaczy: my bardzo często deklarujemy, że jesteśmy ekologiczni, używamy wielokrotnie różnych produktów, ale finalnie wydajemy i konsumujemy ponad miarę skomentował Andrzej Bojanowski.

Z badań wynika też, że 48 procent konsumentów planuje zakupy wyłącznie online.

raf

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj