Wodowanie promu RoPax w Gdańsku. „Stocznia Remontowa jest przykładem doskonałego rozwoju”

Maciej Krzesiński, Henryk Ćwikliński, Mateusz Kowalewski (fot. Radio Gdańsk)

Trwa doposażanie pierwszego promu, a we wtorek w gdańskiej stoczni „Remontowa” im. J. Piłsudskiego zwodowano drugi prom RoPax. Jednostka powstaje dla Unity Line z grupy Polskiej Żeglugi Morskiej.

Gośćmi audycji „Ludzie i Pieniądze” byli ekspert od spraw gospodarki morskiej Maciej Krzesiński, redaktor naczelny portalu GospodarkaMorska.pl Mateusz Kowalewski oraz ekonomista prof. Henryk Ćwikliński. Rozmawiała z nimi Iwona Wysocka.

Krzesiński wskazał, że prom RoPax to pierwszy od dawna statek zbudowany od początku do końca w Polsce. – Projekt jest realizowany przez polskie biura konstrukcyjne, polskie stocznie i polskich pracowników. To na pewno będzie przekładało się na serwisowanie tych promów. Zakładam, że będzie się to odbywało również w Polsce – przekazał.

– Wszyscy zadają sobie pytanie, co dalej. Jak wiemy, program Batory w pierwszej fazie miał obejmować trzy jednostki z opcją na czwarty prom – zaznaczył Kowalewski.

– Ogromne brawa dla stoczni „Remontowej” – podkreślił prof. Ćwikliński. – Jest ona wspaniałym przykładem doskonałego rozwoju nie tylko w zakresie remontów, lecz także nowych statków – wskazał.

Gdańska stocznia wybuduje trzy promy RoPax. Dwa z nich będą pływać w spółce Unity Line z Grupy PŻM, trzeci – w Polskiej Żegludze Bałtyckiej.

Posłuchaj audycji:

Iwona Wysocka/mk

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj