W trzecim kwartale przyszłego roku w Porcie Gdynia zakończy się budowa terminala intermodalnego dual-use. Ta inwestycja umożliwi bezpośredni przeładunek między statkami a transportem lądowym – zwłaszcza koleją.
Jak mówił w audycji „Ludzie i Pieniądze” Piotr Gorzeński, prezes Portu Gdynia, to infrastruktura, która pozwala w sposób bardzo płynny i efektywny ładować wszelkie sztuki ciężkie na wagony kolejowe.
– Będą to dwa tory, które będą mieściły pełnowymiarowe pociągi – czyli 750 metrów długości torów – oraz 30 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni manewrowych i składowych – podkreślał.
– Wszystko idzie zgodnie z planem. W tej chwili trwa wymiana gruntu, rozpoczynają się podbudowy. Nie widzimy na chwilę obecną zagrożenia terminowego tej inwestycji – dodał Tomasz Wawrzyński, kierownik Działu Infrastruktury Lądowej i Hydrotechnicznej w Porcie Gdynia.
W terminalu powstanie też stacjonarna rampa, która umożliwi obsługę ciężkich pojazdów cywilnych i wojskowych.
Rozmowę przeprowadziła Iwona Wysocka. Posłuchaj:
aKa





