Jakie są obowiązki linii lotniczych w przypadku odwołania lub opóźnienia samolotu?

Zdjęcie ilustracyjne (Fot. Anna Rezulak / KFP)

W audycji „Prawo na co dzień” Tomasz Sosnowski rozmawiał z mecenasem Piotrem Barteckim o obowiązkach, jakie linie lotnicze mają wobec pasażerów w przypadku odwołania lub opóźnienia samolotu. Jednym z nich jest wypłata odszkodowania.

– Znam przypadek, że lot jednego z moich klientów był opóźniony o sześć godzin. Jemu i jego rodzinie zaoferowano najpierw wysokiej klasy hotel w pobliżu Okęcia, a następnie otrzymał odszkodowanie. Na trzy osoby wyniosło ono 1800 euro, co przekraczało nawet koszt biletów, a lot i tak odbył się następnego dnia – mówił mecenas Piotr Bartecki.

Warto podkreślić, że lot uznaje się za odwołany, jeśli jego spóźnienie przekracza 3 godziny.

Tomasz Sosnowski/aKa

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj