Nowy rok to zawsze czas refleksji, podsumowań i patrzenia na to, co się działo. W kontekście Internetu to m.in. zestawienia Spotify, listy książek, które przeczytaliśmy, czy reklamy aplikacji do dotrzymywania noworocznych postanowień. Najbardziej obfite podsumowanie dostarcza nam jednak co roku Google. Najpopularniejsza wyszukiwarka oferuje zestawienia światowe, w podziale na kraje i wiele, wiele więcej…
Z rozmowy z Elżbietą Różalską z Google dowiecie się też, jakie konkretne pytania zadawaliśmy. Od czego zależy mechanizm haseł najbardziej i najszybciej zyskujących na popularności (bo to one właśnie przedstawione są w tym zbiorze)? Kilka słów pada także o Obiektywie Google, narzędziu, które służy nam do identyfikacji za pomocą zdjęć. Dzięki niemu możemy poznać rasę kota czy nazwę tajemniczej rośliny.
Trendy z 2022 roku okiem Google znajdziemy TUTAJ, a o Obiektywie więcej przeczytamy TUTAJ. Gorąco zachęcamy do odsłuchania rozmowy.
Filip Jędruch