Święta z przymrużeniem oka, światy gier wideo i ich adaptacje

W trakcie kolejnego spotkania w audycji „Zoom na Popkulturę” rozmawialiśmy o świątecznych akcentach w popkulturze oraz rosnącym znaczeniu animacji opartych na grach wideo. Dyskusja rozpoczęła się od refleksji nad muzyką świąteczną i tradycją mashupów, w których klasyczne utwory zyskują nowe, często zaskakujące aranżacje. Wspomnieliśmy również o specjalnym programie muzycznym Sabriny Carpenter oraz jej sukcesie w budowaniu spójnej marki artystycznej. W drugiej części rozmawialiśmy z Marcinem Weincetelem, znanym jako Pan Animacja.

Jako seans świąteczny i inną wersję świątecznego hitu poleciliśmy Wam „A Nonsense Christmas with Sabrina Carpenter”, czyli muzyczny specjał, który święta traktuje z przymrużeniem oka. Świąteczne piosenki podaje w nieco bardziej dwuznacznej wersji, a całość przeplatana jest skeczami. Nie mogło zabraknąć także muzycznego ukłonu w stronę klasyki, ale o to zadbał Maro Maro przenosząc nas w czasie do Polski lat 80.

W drugiej części wskoczyliśmy w adaptacje gier wideo w formie animacji, takie jak „Arcane” czy „Cyberpunk: Edgerunners”. Gość programu, Marcin Weincetel, znany jako Pan Animacja, podkreślił, że współczesne animacje dla dorosłych czerpią pełnymi garściami z gier, rozwijając ich światy i pogłębiając historie postaci. Zwróciliśmy uwagę na różnorodność gatunkową animacji, która staje się medium o ogromnym potencjale wizualnym i narracyjnym.

Poprzednie wydania audycji Zoom na Popkulturę znajdziesz TUTAJ.

Posłuchaj audycji:

Hanna Brzezińska & Filip Jędruch

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj