VW Arteon. Podgryza klasę premium

Nosi na masce logo VW, ale wyraźnie wybiega poza szablon swoich mniejszych braci. Arteon, będący następcą CC, został stworzony, by podgryzać klasę premium. Auto jest pozycjonowane powyżej Passata. Wyraźnie przewyższa go finezją i poziomem luksusu. Nie chodzi jedynie o przestronność, ale też wykonanie i czytelność wnętrza. W kabinie styl i elegancja. Na zewnątrz bezramkowe szyby, w przednich drzwiach podwójne. Wyraziste przetłoczenia i masywne kształty dają do zrozumienia, że nie mamy do czynienia z miejskim „wozidłem”.

Auto z najmocniejszą benzyną 2,0 TSI 280 KM do 100 km/h rozpędza się w nieco ponad 5 sekund. 240 konny diesel, który jest cięższy o 100 kg (łącznie 1800 kg) potrzebuje niespełna sekundy więcej. Oba te wyniki wgniatają w fotel.

Cennik zaczyna się od 127 tysięcy złotych. Bez problemu można jednak przekroczyć dwukrotność tej kwoty.

Auto do testów użyczyła firma Plichta.

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj