Święto miłośników rodzimych dźwięków. W piątek wspólnie obchodzimy Dzień Polskiej Muzyki

W piątek 1 października już po raz trzeci świętujemy Dzień Polskiej Muzyki. To kampania społeczna promująca polską muzykę i zwiększająca świadomości Polaków na temat znaczenia muzyki dla rozwoju naszej kultury i gospodarki. Akcja wspiera rodzimy rynek muzyczny i zaznacza rolę muzyki w życiu każdego z nas.

Wraz z mediami uczestniczącymi zachęcamy do częstszego słuchania polskiej muzyki, która jest przecież różnorodna i ciekawa. Tego dnia dziękujemy artystom i twórcom za ich pracę i za utwory, które dla nas tworzą.

To także święto miłośników muzyki, bo właśnie fani stanowią o sile i kondycji rynku. Im więcej polskich dźwięków będziemy słuchali, tym większe możliwości rozwoju artystycznego i eksportowego stwarzamy naszym ulubionym artystom. Dzięki temu rośniemy też w siłę na arenie międzynarodowej.

GRAMY PO POLSKU

Przesłaniem tegorocznej edycji kampanii jest współpraca. – Muzyka łączy wszystkich. Jest źródłem radości, siły, inspiracji oraz uniwersalnym językiem zjednoczenia i współpracy, a także kluczem do pokonywania wielu przeciwności – podkreślają organizatorzy kampanii.

1 października od 10:00 do 11:00 już po raz kolejny zabrzmi wspólne pasmo radiowo-telewizyjne z tylko polską muzyką na antenach ponad 50 największych ogólnopolskich stacji radiowych i telewizji muzycznych w Polsce oraz stacji regionalnych i lokalnych. W akcję włączyło się również Radio Gdańsk, choć akurat u nas piątkowe przedpołudnia z polską muzyką w audycji „Tak Gramy” to stały punkt programu.

Największe sklepy muzyczne przygotują dla fanów specjalne promocje na zakup płyt oraz wyjątkowe spotkania z artystami na żywo. Serwisy streamingowe ponownie aktywnie będą promować playlisty z polską muzyką oraz stworzą zupełnie nowe zestawienia na Dzień Polskiej Muzyki.

 

 

SOLIDARNOŚĆ RATUJE MUZYKĘ

Pomysł na kampanię zrodził się w 2019 z inicjatywy agencji Artistars. Intencją twórców kampanii było to, aby projekt zaangażował i połączył wszystkich uczestników rynku muzycznego.

Ubiegłoroczne zamrożenie części branży muzycznej poważnie zachwiało sytuacją ekonomiczną rynku, zwłaszcza sektora koncertowego, dla którego skutki kryzysu, mimo poluzowania restrykcji antycovidowych, będą odczuwalne jeszcze przez kilka najbliższych lat. Niemniej jednak, dzięki zaangażowaniu fanów, którzy w znakomitej większości zachowali bilety na koncerty, lokalny rynek przetrwał. To pokazuje, jak ważna jest muzyka w życiu każdego z nas oraz jak wiele jesteśmy w stanie osiągnąć, działając wspólnie i jednocząc się dzięki pasji.

Organizatorem Kampanii jest Fundacja Empower Poland, a współorganizatorem jej trzeciej edycji jest Stowarzyszenie Autorów ZAiKS.

Więcej informacji można znaleźć na stronie www.dzienpolskiejmuzyki.pl.

 

oprac. pb

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj