Czy warto pozycjonować sklepy internetowe?

(Fot. Materiały Sponsorowane)

Współcześni konsumenci samodzielnie szukają produktów w sieci. Wpisują słowo kluczowe w wyszukiwarkę i wybierają spośród stron, które wyświetlają się najwyżej. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, musisz pomóc użytkownikom trafić właśnie do niego. Zrobisz to za pośrednictwem pozycjonowania sklepu internetowego. Czy warto inwestować w tę formę reklamy?
Na czym polega pozycjonowanie sklepów internetowych?

Pozycjonowanie sklepów to grupa działań, których celem jest zwiększenie widoczności serwisy w wyszukiwarce na konkretne słowa kluczowe. Do tych działań zalicza się między innymi:

• audyt sklepu,
• analiza konkurencji,
• dobór słów kluczowych,
• optymalizacja serwisu,
• link building,
• SEO copywriting.

W praktyce pozycjonowaniem sklepów internetowych jest praca specjalistów z zakresu SEO, link buildingu oraz copywritingu. Opiekun strony na początku analizuje cały serwis, branżę, w której działa właściciel sklepu internetowego, jego konkurencję oraz słowa kluczowe i na podstawie wniosków przygotowuje strategię SEO. Tę realizuje później razem z copywriterami i osobami zajmującymi się pozyskiwaniem linków zewnętrznych. Cały proces jest długotrwały i regularny.

W skrócie, pozycjonowanie sklepów internetowych to dostosowanie serwisu do wymagań silnika wyszukiwarki oraz realnych użytkowników.

Co wchodzi w skład pozycjonowania?

Pozycjonowanie sklepów internetowych można podzielić na 3 główne obszary: optymalizację strony, link building i SEO copywriting. Do każdej z tych gałęzi zaliczają się inne działania pozycjonerskie. Poniżej znajdziesz kilka przykładowych prac agencji SEO.

Optymalizacja:

• Stworzenie mapy strony i pliku robots.txt
• Weryfikacja przekierowań
• Optymalizacja nagłówków
• Wdrożenie metadanych
• Optymalizacja zdjęć i grafik
• Analiza prędkości strony i wersji mobilnej

Link building:

• Analiza profilu linkowego
• Publikacja artykułów sponsorowanych
• Pozyskiwanie odnośników zewnętrznych do sklepu

SEO copywriting:

• Pisanie tekstów pod SEO (opisy produktów, kategorii i artykuły blogowe)
• Recykling treści (przeredagowywanie zduplikowanych lub niemerytorycznych treści)
• Optymalizacja gotowych tekstów pod SEO
• Korekta i redakcja treści na podstawie briefu

Jakie są efekty pozycjonowania w e-commerce?

Dobrze przygotowana i konsekwentnie realizowana strategia SEO przynosi przede wszystkim wyższe pozycje sklepu internetowego na konkretne słowa kluczowe. Użytkownicy wpisują do wyszukiwarki frazy związane zarówno z samymi produktami, jak i „problemami”, które miałyby być dzięki nim rozwiązane. W efekcie Twój sklep internetowy może wyświetlać się na pierwszym miejscu zarówno na frazę „różowy kubek”, jak i hasła „w czym pić zioła”, „modne kubki” czy „co na prezent dla przyjaciółki”.

Efektem ubocznym pozycjonowania sklepów internetowych i wzrostu widoczności serwisu w naturalnych wynikach wyszukiwania jest:

Zwiększenie ruchu na stronie – coraz więcej użytkowników odwiedza Twój sklep internetowy. Mogą to być zarówno Twoi stali, jak i potencjalni klienci.

Prestiż – kiedy użytkownicy zobaczą Twój sklep internetowy w czołówce, uznają Twoją markę za lidera w branży. Pozycjonowanie jest poniekąd rodzajem marketingu wizerunkowego, bo wpływa na rozpoznawalność i wiarygodność firmy.

Większe zyski – im więcej nowych użytkowników, tym większa szansa na konwersje. Tą może być nie tylko sama sprzedaż, ale również pozyskiwanie leadów, nowe subskrypcje newsletterów czy pobranie materiałów z Twojego sklepu. Wszystkie te konwersje i mikrokonwersje prowadzą do większej rozpoznawalności, a co za tym idzie – zysków firmy!

Rozwój biznesu – pierwsza pozycja w wynikach wyszukiwania pomaga w znalezieniu nie tylko nowych klientów, ale również partnerów biznesowych. W ten sposób skutecznie nawiązuje nowe współprace i tym samym rozwija biznes.

Budowanie świadomości marki – nawet jeżeli użytkownik nie skorzysta z Twojej oferty, to być może zapamięta nazwę Twojego sklepu internetowego, a to wszystko prowadzi do efektywnego budowania świadomości konsumenckiej.

Oszczędność na innych kanałach reklamowych – kiedy zajmujesz wysokie pozycje w Google na różne frazy kluczowe, nie musisz inwestować w płatne kampanie, żeby wyświetlać się w wynikach sponsorowanych.

Daj się znaleźć!

Pamiętaj, że w e-commerce to użytkownicy znajdują Ciebie, nie na odwrót. Nie musisz do nich dzwonić, zasypywać ich mailami czy podążającymi za nimi reklamami. Możesz subtelnie i zarazem skutecznie na nich trafić – właśnie wtedy, gdy to oni potrzebują Twojego produktu i sami wpisują w wyszukiwarkę hasło związane z Twoim biznesem. Potrzebujesz do tego dobrej strategii SEO i jej profesjonalnej realizacji.

Pozycjonowanie sklepów internetowych jest czasochłonnym działaniem, ale to gra warta świeczki. Najważniejsze, żeby walczyć o wysokie pozycje z zaufaną i sprawdzoną firmą. Taką jest agencja SEO Empressia, która realizuje wszystkie wyżej wymienione zadania i dąży do tego, żeby pozycjonowanie w e-commerce przyniosło jak najwięcej korzyści właścicielom sklepów internetowych. Dołącz do grona zadowolonych klientów agencji i razem z ekspertami z firmy Empressia zbuduj widoczność swojego sklepu internetowego!

 

Artykuł Sponsorowany

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj