Gdański stadion znalazł się w reklamie jednego z największych turniejów piłkarskich dla dzieci i młodzieży. Film będzie emitowany w kilkudziesięciu krajach świata. Reklamę, której akcja rozgrywa się na PGE Arenie, nagrywano jesienią. Kilka dni temu odbyła się jej premiera. 45-sekundowy spot jest zachętą do wzięcia udziału w Copa Coca Cola. To jeden z największych turniejów piłkarskich dla dzieci i młodzieży. Rozgrywki prowadzone są w ponad 60 krajach świata i wszędzie tam spot będzie emitowany. Obejrzeć można go również w internecie.
Jak wygląda fabuła? Dzieci pochodzące z różnych stron świata otrzymują listy z zaproszeniem na turniej, po czym wychodzą ze swoich pokojów wprost na murawę bursztynowego stadionu. Co ciekawe, nie jest to efekt pracy komputera. Na potrzeby zdjęć stworzono takie pokoje tuż obok boiska. Jak opowiedziała Radiu Gdańsk Agnieszka Kobus z firmy Arena Gdańsk Operator (spółki zarządzającej a stadionem), pokoje odwzorowywano z niebywałą dokładnością. Producenci zachęcali młodych piłkarzy, aby przywieźli niektóre elementy wyposażenia, czy też zabawki. – Dzięki temu można było się dowiedzieć, czym różni się pokój dziecka z USA od pokoju dziecka z RPA, powiedziała Agnieszka Kobus.
Ambasadorką turnieju i bohaterką reklamy jest m.in. dziewczynka z Polski, Kamila Komisarczyk. Obok niej widać nastolatków z USA, Południowej Afryki, Egiptu, Tajlandii, Wenezueli i Grecji. Kolejne ujęcia gdańskiego stadionu będzie można zobaczyć w następnych filmach, jakie będą towarzyszyć promocji tegorocznej edycji turnieju.
Rzecznik Areny Gdańsk Operator Lesław Januszewski przypomina, że reklama turnieju to już kolejny epizod telewizyjnej kariery, jaką robi bursztynowy stadion. Przed dwoma tygodniami widzowie Telewizji TVN mogli obejrzeć specjalne odcinki programu „Ugotowani”, w których uczestnicy odwiedzili stadion. Przejechali się kolejką tyrolską rozpiętą pomiędzy trybunami i bawili się w parku rozrywki FUN Arena. W ubiegłym roku stadion pokazano również w serialu TVN „Prawo Agaty”.