Gdańsk postawi na bursztyn, Sopot na wypoczynek, a Gdynia na technlogię

expogd

Silna reprezentacja naszego regionu wyjeżdża na Expo 2015 do Mediolanu, na którym chce ściągnąć do nas zarówno klientów biznesowych, jak i turystów. Wśród reprezentantów są samorządowcy, artyści, kucharze, biznesmeni i wynalazcy. Marta Chełkowska z departamentu turystyki pomorskiego urzędu marszałkowskiego mówiła, że opracowano taki plan, żeby Włosi połknęli przysłowiowy „haczyk”. – Niespodzianką będzie to, że ambasadorami regionu będą Włosi, którzy tu mieszkają. I pokażemy Włochom Pomorskie w relacjach ich rodaków. Bo my możemy zachwalać nasz region bez końca, a jednak jeśli powie to ktoś używający ich języka i mający ich mentalność, to efekt będzie o wiele lepszy, tłumaczyła Chełkowska.

Gdańsk będzie stawiał między innymi na bursztyn. – To jest nasze wielkie dobro, które jest od zawsze niezwykle popularne, choć na razie głównie na rynkach wschodnich. Na to stawiamy, mówił wiceprezydent Gdańska Andrzej Bojanowski.

Sopot chce stawiać na wypoczynek w kurorcie. Dlatego na Expo 2015 jadą cztery tony piasku z plaży i na targach stanie mała namiastka okolic mola. – Będzie muzyka, leżaki, mała plaża, imitacja mola i wszystko co może kojarzyć się z Sopotem. Wydaliśmy też specjalną płytę Soundtrack of Sopot z artystów związanych z Trójmiastem, wyliczała Magdalena Jachim reprezentująca Sopot. Gdynia z kolei stawia na nowe technologie, dlatego na Expo wysyła przedstawicieli innowacyjnych firm, powiązanych z Pomorskim Parkiem Naukowo-Technologicznym.

Wyjazd pomorskiej reprezentacji na Expo 2015 zaplanowano na poniedziałek. Na targach spędzą intensywny tydzień.
expogd 1

mbak/as
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj