Pasażerowie oceniają komunikację miejską w Słupsku. O co zapytają ankieterzy?

Ankieterzy pytają mieszkańców o jakość transportu zbiorowego, bezpieczeństwo, czystość autobusów, punktualność, a także pomysły jak poprawić jakość komunikacji w mieście.

– Liczymy na ostrą, ale rzeczową ocenę – mówi Marcin Grzybiński z Zarządu Infrastruktury Miejskiej w Słupsku.

OCENY IDĄ W GÓRĘ

– Co dwa lata badamy opinię naszych klientów. W 2012 roku średnia ocena to trójka z plusem, dwa lata później mocna czwórka, teraz liczymy na najwyższe oceny – wyjaśnia Grzybiński.

Ankieterzy pytają o ogólną ocenę funkcjonowania komunikacji w Słupsku. Będą badać również zapełnienie autobusów, liczbę osób wsiadających i wysiadających na poszczególnych przystankach, a także dane dotyczące liczby pasażerów o różnych porach dnia, a także w dni powszednie i w weekendy.

SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE

Badane też jest przychodowość linii podmiejskich, które współfinansują okoliczne samorządy. Chodzi o to, by sprawdzić w jakiej części dotacje pokrywają koszty funkcjonowania tych linii i czy podział wydatków jest adekwatny do liczby pasażerów i kursów.

– Pytamy też o to czy mieszkańcy wolą szybkie autobusy bezpośrednie czy też wolą takie kursy, które zbierają pasażerów z poszczególnych dzielnic. Jakie nowe linie wprowadzić i czy pasażerowie popierają wprowadzanie bus pasów. Ankieterzy zbadają również z jakich zniżek pasażerowie podróżując komunikacją miejską korzystają najczęściej. Część pytań dotyczy ogólnej oceny funkcjonowania MZK – dodaje Marcin Grzybiński.

Badanie potrwa do 20 marca. Każdy ankieter musi mieć identyfikator ze zdjęciem.

Przemysław Woś/mili

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj