Pracodawcy Pomorza popierają projekt tunelu pod Pachołkiem w Gdańsku Oliwie. Wspólnie z Izbą Projektowania Budowlanego oraz Pomorską Okręgową Izbą Inżynierów Budownictwa podpisali apel do władz miasta i województwa.
Tunel ma być elementem tzw. Zielonego Bulwaru i Nowej Spacerowej, ulicy która połączy Oliwę z Osową i odkorkuje obecną Spacerową.
CZAS POZYSKAĆ ŚRODKI
Szacowany koszt projektu to około dwóch miliardów złotych. Gdańsk miałby te środki pozyskać z Unii Europejskiej. Jak przekonuje prezes Pracodawców Pomorza Zbigniew Canowiecki, to ostatni moment, by lobbować na rzecz tej inwestycji. – Czas najwyższy, by przystąpić do projektu i pozyskiwania środków. My pracodawcy jesteśmy tym żywo zainteresowani. Odkorkowanie północnej części Gdańska pozwoli na lepszy rozwój turystyki i rozwój gospodarczy – twierdzi.
TOPNIEJĄCY OPÓR
Tymczasem pomysł tunelu pod Pachołkiem ma wielu przeciwników, między innymi wśród pomorskich polityków Prawa i Sprawiedliwości, ale także mieszkańców Przymorza, Żabianki i Zaspy. Nie podoba im się między innymi, że nowa droga miałaby biec wzdłuż pasa nadmorskiego.
Według wiceprezydenta Gdańska Wiesława Bielawskiego wciąż warto dyskutować nad ostatecznym kształtem trasy. Jego zdanie jednak opór przeciwko tunelowi w tej chwili już topnieje. Według optymistycznych scenariuszy budowa trasy mogłaby się rozpocząć w 2020 roku.
Monika Mazur-Chrzan/mili