Większe i szybsze składy. PKM szykuje duże zmiany

Planowana pełna elektryfikacja to przede wszystkim korzyści dla pasażerów. Sprawdź, co planuje PKM.  Planowana modernizacja PKP PLK na rozbudowę i modernizację linii 201 (Kościerzyna-Gdynia), 214 (Somonino-Kartuzy) i 229 (Glincz-Kartuzy) jest kluczowa dla planów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

PKM CZEKAŁA NA TEN MOMENT 

Następstwem zmian będzie elektryfikacja odcinka z Gdańska Wrzeszcza do Rębiechowa. Bez modernizacji odcinka z Kościerzyny do Gdyni, zwyczajnie nie miałoby to sensu.

– Chodzi o elektryfikację 20-kilometrowego odcinka linii PKM pomiędzy Gdańskiem Wrzeszczem a Rębiechowem, gdzie łączy się z linią 201, którą PKP PLK planuje teraz zelektryfikować. Dopiero jednoczesna elektryfikacja obu tych linii pozwala na wspólną obsługę szybkiego taboru elektrycznego – mówi Tomasz Konopacki, główny specjalista ds. kontaktów społecznych PKM.

TRZEBA JEDNAK POCZEKAĆ

Plany elektryfikacji linii PKM poznamy dopiero w momencie, kiedy będzie gotowy projekt modernizacji linii 201 przygotowywanej przez PKP PLK.

– Elektryfikacja obu linii kolejowych, czyli PKM i 201 PKP, to przede wszystkim większe korzyści dla pasażerów. Składy elektryczne są większe i szybsze od szynobusów spalinowych, które obecnie jeżdżą po tych liniach – dodaje Konopacki.

Wszystko wskazuje na to, że planowana duża modernizacja linii 201 doprowadzi do realizacji planów PKM. Zmiany mają wpłynąć na poprawę komunikacji Kaszub z Trójmiastem.

Jacek Klejment/mich
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj