Kontrowersje wokół systemu informacji pasażerskiej we Wrzeszczu. Co powinno wyświetlać się na nowych tablicach?

Po dwóch latach od uruchomienia linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej kolejarze z PKP PLK instalują wyświetlacze z informacjami o odjazdach. Dotąd podróżni na linii PKM do lotniska mieli kłopot ze sprawdzeniem, na którym z dwóch dalekobieżnych peronów szukać swojego pociągu. Choć będzie łatwiej, wątpliwości nie zniknęły. Okazuje się, że wyświetlacze w tunelach, przy wejściu na perony oraz na samych na peronach administrowanych przez Polski Linie Kolejowe mają pokazywać jedynie pociągi regionalne, dalekobieżne i SKMki kursujące po linii PKM.

Zdaniem części mieszkańców i podróżnych tablice powinny wyświetlać także kursy na głównej nitce SKM z Gdańska do Gdyni. Chodzi tu przede wszystkim o duże ekrany które mogą wyświetlać 20 połączeń naraz. Takie znajdą się przed i na każdym z dalekobieżnych peronów.

PISANE DROBNYM MACZKIEM

– Osoby, które nie są stąd, nie wiedzą gdzie szukać rozkładu poszczególnych przewoźników. To powinno być w jednym miejscu i tak by było przejrzyście. Dziś jest duży rozkład, drobnym maczkiem napisany. Trzeba się mocno naszukać, by znaleźć swój pociąg – mówią podróżni.

Według kolejarzy z PKP PLK liczba pociągów miejskich na linii Gdynia – Gdańsk jest tak duża, że mogłaby uniemożliwić odczytanie połączeń dalekobieżnych. Innego zdania są przedstawiciele spółki SKM w Trójmieście, którzy dodają, że integracja systemów informatycznych jest niemal bezkosztowa. Rozmowy w tej sprawie wciąż trwają.

BĘDĄ KOLEJNE ZMIANY

Swoje wyświetlacze przy wejściach na peron 3 chce zainstalować też Szybka Kolej Miejska. PKP SA tymczasem planuje remont wrzeszczańskiego dworca. Przygotowywane jest studium wykonalności. W ciągu pół roku okaże się jaki będzie zakres prac i czy budynek nie powstanie od nowa.

Sebastian Kwiatkowski/mar

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj