Jest zgoda na budowę pierwszego odcinka Trasy Kaszubskiej. Co z pozostałymi?

Można budować pierwszy z odcinków Trasy Kaszubskiej. Urząd Zamówień Publicznych pozytywnie ocenił wybór najtańszej oferty jaką złożyła firma POL-AQA. – Wartą 817 milionów złotych umowę na projekt i budowę 22 km odcinka z Wielkiego Kacka do Szemuda drogowcy zamierzają podpisać w II połowie marca – powiedział Radiu Gdańsk Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

CO Z POZOSTAŁYMI ODCINKAMI?

Komplikuje się wybór wykonawców na pozostałe odcinki z Szemuda do Luzina i z Luzina do Bożegopola. W obu członkiem konsorcjum oprócz spółek NDI SA i NDI sp. z o.o., jest włoska firma Societá Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A.. Do rzymskiego sądu trafił wniosek o jej upadłość układową, co było podstawą dla firmy Budimex SA do odwołania od wyboru najkorzystniejszej oferty na odcinek Luzino – Szemud.

TRASA ZA 1,5 MILIARDA

Po decyzji Krajowej Izby Odwoławczej w tej sprawie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad anulowała wybór i obecnie wyjaśnia aktualną sytuację spółki – poinformowano nas w gdańskim oddziale. Rozstrzygnięcie wpłynie też na losy umowy na budowę odcinka od Luzina do Bożegopola. Warta około 1,5 miliarda złotych 42-kilometrowa trasa powinna powstać do końca 2021 roku.

Sebastian Kwiatkowski/mar

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj