Pierwszy prom o napędzie hybrydowym zbudowany w Polsce dla fińskiego operatora FinFerries, został nominowany w kategorii „Statek Roku”. Wszystko w ramach konkursu Marine Propulsion Awards 2018 wydawcy czasopisma „Marine Propulsion & Auxiliary Machinery”.
Wszystkie zgłoszenia rozpatrzyli niezależni sędziowie, a w tym tygodniu listę poddano pod głosowanie publiczne. Elektra konkuruje z największym na świecie metanowcem Cardissa, należącym do Shella i pierwszym gazowcem pełniącym także funkcję lodołamacza – Christophe de Margerie armatora Sovcomflot.
NA ZAMÓWIENIE PAŃSTWOWEGO ARMATORA
Prom Elektra o wymiarach 96 m długości i ponad 15 m szerokości zbudowano w stoczni Crist SA w Gdyni na zamówienie państwowego armatora Suomen Lauttaliikenne Oy, eksploatującego promy pod znakiem handlowym FinFerries. Całkowity projekt jednostki opracowało okrętowe biuro projektowo-konsultingowe StoGda Ship Design & Engineering Sp. z o. o. (StoGda).
90 POJAZDÓW I PRAWIE 400 OSÓB
Statek, podczas trudnych warunków pogodowych, może być opcjonalnie napędzany trzema wysokoprężnymi i ekologicznymi silnikami dieslowo-elektrycznymi. Pływający pomiędzy Nauvo a Parainen, służy do transportu 90 pojazdów i maksymalnie 372 osób.
Głosowanie zakończy się w poniedziałek, 19 marca. Głosować można >>> TUTAJ
oprac. po